شبهه: هیچ دلیل عقلی بر وجود امام زمان علیه السلام نداریم !!!!

هیچ دلیل عقلی بر وجود امام زمان علیه السلام نداریم !!!!        

                            

ابتدا لازم است به این نکته توجّه داشته باشیم که اعتقاد به مصلح موعود جهانی در تمام ادیان یک اصل مسلّم و قطعی است و هر یک از انبیاء گذشته، به پیروان خود از آمدن مصلحی غیبی خبر دادهاند.[1] 

به طور کلّی از دو طریق میتوان وجود امام زمان را ثابت کرد: 1. دلیل عقلی؛ 2. دلیل نقلی. 

الف: دلیل عقلی 


و آن این‌که تا وقتی که تکلیف ثابت است و مکلفانی وجود دارند، عدّه‌ای هستند که مصون از خطا نیستند و باید امام معصوم و پیشوایی وجود داشته باشد تا آنها را هدایت کند، و زمین بدون انسان کامل مانند جسم بدون روح است به همین جهت علی ـ علیه السّلام ـ نیز فرمودهاند: «زمین هرگز از حجت خدا خالی نخواهد ماند و آن حجت الهی یا ظاهر است یا مشهور یا خائف است و مستور تا حجتها و بینات الهی باطل نگردد.»[2] 


ب: دلیل نقلی
 


این دلیل را میتوان به دو صورت توضیح داد: 

الف) روایات نبوی که امامان دوازده گانه را با نامهای آنان به طور روشن معرفی کردهاند که به ذکر دو نمونه از لسان اهل سنّت اشاره میکنیم. 

1. از ابن عباس روایت شده که شخصی یهودی به نام نعثل نزد رسول خدا آمد و سؤالهای بسیاری را مطرح نمود و از اوصیاء نیز پرسید، حضرت در پاسخ فرمود: «نخستین وصی من علی و پس از او حسن و حسین و امامان نه گانه و از فرزندان او میباشند.» و نعثل پرسید نام آنها چیست؟ حضرت اسامی تک تک امامان را تا امام دوازدهم (حضرت مهدی (عج)) شمردهاند.[3] 
2. باز در کتاب مناقب وجود دارد که از جابر بن عبدالله انصاری نقل شده که شخصی یهودی به محضر رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله ـ می
رسد و سؤالات زیادی میکند و از اوصیاء حضرت میپرسد و سؤال میکند پس از حسین اوصیاء چه کسانی هستند پیامبر فرزندان امام حسین از علی بن الحسین ـ علیه السّلام ـ را نام میبرد تا حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ و سپس می‌فرماید: لقب او قائم و حجت است و او غائب خواهد شد و خوشا به حال صابران در غیبت... 
ب) شواهد تارخیی یعنی گزارش
هایی که ولادت آن حضرت و ایام کودکی او را نقل کردهاند برای نمونه به بعضی از اقوال اهل سنّت اشاره میکنیم. 


1. حافظ سلیمان حنفی می‌گوید: «خبر معلوم نزد محققان و موثقان این است که ولادت قائم (عج) در شب پانزدهم شعبان سال 255 در شهر سامرا واقع شده است.[4] 

2. خواجه محمد پارسا در کتاب فصل الخطاب گفته: «یکی از اهل‌بیت ابومحمد بن عسگری است که فرزندی جز ابوالقاسم که قائم و حجت و مهدی و صاحب الزمان نامیده می‌شود باقی نگذاشت و او در نیمه شعبان سال 255 هجری متولد شد. مادرش نرجس نام دارد، او هنگام شهادت پدرش پنج سال داشت.[5] 

بهتر است بدانیم بعضی محققین تعداد روایات اهل سنّت را بیش از 200 روایت تخمین زدهاند که همه در مورد امام دوازدهم می‌باشد که فقط حقانیت شیعه اثنی عشری (دوازده امامی) را میرساند و بر هیچ یک از مذاهب، جز شبعه دوازده امامی منطبق نیست و همه این احادیث بر ولادت و امامت حضرت ـ علیه السّلام ـ دلالت میکند و آیت الله شیعه دوازده امامی منطبق نیست و همه این احادیث بر ولادت و امامت حضرت ـ علیه السّلام ـ دلالت می‌کند و آیت الله صافی(دام عزه) در کتاب مهدویت بیش از 77 نفر از علمای اهل سنّت را نقل می‌کند که هر یک به نحوی ولادت آن حضرت را بیان کردهاند. پس اگر اهل سنّت مطلقاً‌بگویند حضرت مهدی (عج) به دنیا نیامده این ادعای کاملاً بیاساس است زیرا آنها حتّی گفتهها و نوشتههای بزرگان خود را هم قبول ندارند. علاوه بر آن، آیات متعددی در قرآن به چگونگی قیام آن بزرگوار اشاره کرده است.[6] 
به عنوان نمونه به تفسیر آیات 105 و 106 سوره نور، 55 از سوره توبه، 29 سوره کهف و 29 سوره مؤمن مراجعه شود. و اگر آنها طولانی بودن عمر را دلیل عدم ایشان تولد بدانند، به سادگی می
توان عرض کرد که همان کسی که قادر است عیسی بن مریم را زنده نگه دارد تا به مهدی موعود اقتدا کند و یونس را در شک ماهی محافظت نماید و یا به نوح پیامبر 950 سال عمر بدهد، آیا او قدرت ندارد به مهدی (عج) عمر طولانی عنایت کند در حالی که خود اهل سنّت نیز قائل به زنده بودن عیسی و خضر و صالح و... میباشند. 

نتیجه:
ولادت حضرت مهدی (عج) امری است مسلم و قطعی و خود اهل سنّت هم به آن واقفند و عوامل و انگیزههای دیگری وجود دارد که نمیگذارند حق را بازگو کنند و حقانیت شیعه اثنیعشری و وجود امام زمان ثابت کنند. 



پی نوشتها:
 
[1] . آیت الله مکارم شیرازی، حکومت جهانی مهدی، قم، انتشارات نسل جوان، چاپ یازدهم، 1380، ص 51.
 
[2] . علامه محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، ج 1، تهران، دارالکتب الاسلامیه، چ چهارم، 1362، ص 188.
 
[3] . همان، ج 36، ص 283.
 
[4] . شیخ سلیمان قندوزی، حنفی، ینابیع الموده، قم، مکتبه بصیرتی، 1385 ق.
 
[5] . همان مدرک.
 
[6] . آیت الله صافی (لطف الله) امامت و مهدویت، ج 2، قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ج 2، ص 56 الی 241.

 

بخشی از سخنان رهبری درباره دهه فجر

                                     بسم الله الرحمن الرحیم

      

دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست كه گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین كننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌كردند كه فاتحینی هستند كه بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع كردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به كار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است كه خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه كرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید كلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. صداوسیما باید فیلمها و سریالهای تلویزیونی و برنامه هایی بمناسبت دهه فجر تهیه كند كه یادآور خاطره های خوش انقلاب باشد و حضور همه جانبه ی مردم و حل شدن آنان را در دوران انقلاب نشان دهد.

   

 

نجوایی با امام زمان

یا صاحب الزمان ! داستان یوسف را گفتن وشنیدن به بهانه ی توست  . 

شرمنده ایم . 

می دانیم گناهان ما همان چاه غیبت توست . 

می دانیم کوتاهیها ، نادانیها و سستیهای ما ، ستمهایی است که در حق تو کرده ایم . 

یعقوب به پسران گفت : به جستجوی یوسف برخیزید ، 

و ما با روسیاهی و شرمندگی ، آمده ایم تا از تو نشانی بگیریم . 

به ما گفته اند اگر به جستجوی تو برخیزیم ، نشانی از تو می یابیم . 

اما ای فرزند احمد ! آیا راهی به سوی تو هست تا به دیدارت آییم . 

اگر بگویند برای یافتن تو باید بیابانها را در نوردیم ، در می نوردیم . 

اگر بگویند برای دیدار تو باید سر به کوه و صحرا گذاریم ، می گذاریم . 

ای یوسف زهرا ! 

خاندان یعقوب پریشان و گرفتار بودند ، 

ما و خاندانمان نیز گرفتاریم ، 

روی پریشان ما را بنگر . چهره زردمان را ببین . 

به ما ترحم کن که بیچاره ایم و مضطر 

ای عزیزِ مصرِ وجود ! 

سراسر جهان را تیره روزی فرا گرفته است . 

نیازمندیم ! محتاجیم و در عین حال گناهکار 

از ما بگذر و پیمانه جانمان را از محبت پر کن . 

یابن الحسن ! 

برادران یوسف وقتی به نزد او آمدند کالایی – هر چند اندک – آورده بودند ، 

سفارش نامه ای هم از یعقوب داشتند . 

اما ... 

ای آقا ! ای کریم ! ای سرور ! 

ما درماندگان ، دستمان خالی و رویمان سیاه است . 

آن کالای اندک را هم نداریم . 

اما... نه ، 

کالایی هر چند ناقابل و کم بها آورده ایم . 

دل شکسته داریم 

و مقدورمان هم سری است که در پایت افکنیم . 

ناامیدیم و به امید آمده ایم . 

افسرده ایم و چشم به لطف و احسان تو دوخته ایم . 

سفارش نامه ای هم داریم . 

پهلوی شکسته مادر مظلومه ات زهرا را به شفاعت آورده ایم . 

یا صاحب الزمان ! 

به یقین ، تو از یوسف مهربانتری . 

تو از یوسف بخشنده تری . 

به فریادمان برس ، درمانده ایم . 

ای یوسف گم گشته ! و ای گم گشته ی یعقوب ! 

یعقوب وار ، چه شبها و روزها که در فراق تو آرام و قرار نداریم . 

در دوران پر درد هجران ، اشک می ریزیم و می گوییم : 

تا به کی حیران و سرگردان تو باشیم . 

تا به کی رخ نادیده ترا وصف کنیم . 

با چه زبانی و چه بیانی از اوصاف تو بگوییم و چگونه با تو نجوا کنیم . 

سخت است بر ما ، که از دوری تو ، روز و شب اشک بریزیم . 

سخت است بر ما ، که مردم نادان تر واگذارند . 

سخت است بر ما ، که دوستان ، یاد ترا کوچک شمارند . 

یا بقّیةالله ! 

خسته ایم و افسرده ، 

نالانیم و پژمرده ، 

گریه امانمان را بریده است . 

غم دوری ، دیوانه مان کرده است . 

اما نمی دانیم چه شیرینی و حلاوتی در این درد و دوری است که می گوییم : 

کجاست آن که از غم هجران تو ناشکیبایی کند . 

تا من نیز در بی قراری ، یاریش دهم 

کجاست آن چشم گریانی که از دوری تو اشک بریزد ؟ 

تا من او را در گریه یاری دهم 

مولای من ! دیدگانمان از فراق تو بی فروغ گشته اند . 

و می دانیم پیراهن یوسف ، یادگار ابراهیم ، نزد توست . 

و ای کاش نسیمی از کوی تو ، 

بوی آن پیراهن را به مشام جان ما برساند . 

و ای کاش پیکی ، پیراهن ترا به ارمغان بیاورد 

تا نور دیدگانمان گردد . 

ای کاش پیش از مردن ، یک بار ترا به یک نگاه ببینیم . 

درازی دوران غیبت ، فروغ از چشمانمان برده است 

کی می شود شب و روز ترا ببینیم و چشمانمان به دیدار تو روشن گردد ؟ 

شکست و سرافکندگی ، خوار و بی مقدارمان کرده است . 

کی می شود ترا ببینیم که پرچم پیروزی را برافراشته ای ؟ 

و ببینیم طعم تلخ شکست و سرافکندگی را به دشمن چشانده ای . 

کی می شود که ببینیم یاغیان و منکران حق را نابود کرده ای ؟ 

و ببینیم پشت سرکشان را شکسته ای . 

کی می شود که ببینیم ریشه ستمگران را برکنده ای ؟ 

و اگر آن روز فرا رسد ... 

و ما شاهد آن باشیم ، 

شکرگزار و سپاسگو نجوا می کنیم : 

الحمدلله رب العالمین .


 

تاجگذاری امام زمان-آغاز امامت امام زمان-جداکننده متن.shabhayetanhayi (5)

تاجگذاری امام زمان-آغاز امامت امام زمان-جداکننده متن.shabhayetanhayi (8)تاجگذاری امام زمان-آغاز امامت امام زمان-جداکننده متن.shabhayetanhayi (9)تاجگذاری امام زمان-آغاز امامت امام زمان-جداکننده متن.shabhayetanhayi (8)

تاجگذاری امام زمان-آغاز امامت امام زمان-جداکننده متن.shabhayetanhayi (5)


سلام به دوستان عزیزم

این وبلاگ پس از مدتی با پشت سر گذاشتن مشکلاتی دوباره شکل گرفت

لطفا ما را با نظرات سازنده ی خود در جهت فرهنگ سازی  مهدویت یاری کنید.

با تشکر

شفا دادن چشم توسط امام عصر(عج)

 

شفا دادن چشم توسط امام عصر(عج)
                              مرحوم ایت الله العظمی اراکی نقل کردند که:

آقای سید علی هاشمی بجنوردی که از شاگردان خوش فهم من بود ومن از او خوشم می امد مدت مدیدی او را ندیده و از او هم اطلاعی نداشتم .تا اینکه کنار مرقد مرحوم آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری با او برخورد کردم پس از احوالپرسی ایشان قضیه ای را نقل کرد و گفت:چندی پیش یکی از چشمانم عیبی پیدا کرد و دکتر تشخیص داد غده ای در مغز من به وجود آمده که میباید کاسه سر برداشته شود.
من از جریان خیلی بی تاب شدم بعضی از دوستان گفتند ذکر یونسیه با شرایط مخصوصی که دارد در برآوردن حوایج خیلی موثر است.من به آن ذکر مداومت کردم تا اینکه یک روز پای کرسی خوابیده بودم در عالم خواب قافله ای در هوا دیدم که به طرف خانه خدا میروند و در جلوی آن ها امام عصر (عج) سوار بر اسب است.وقتی که به من رسیدند پیش خود گفتم :
حالا به من توجه می کنند ولی توجه نفرمودند و رد شدند.من شروع کردم به ناله و زاری واظهار تاثر از اینکه اما به من توجه نکردند .ناگهان دیدم امام برگشتند و انگشت مبارکشان را بر چشم من نهادند.از خواب بیدار شدم متوجه شدم چشمم عیب و علتی ندارد.بعد از آن به دکتر مراجعه کردم پس از عکس و معاینه گفتند : اثری از غده هم در سر وجود ندارد.

توجه:

(کلیه مطالب مندرج در این پست برگرفته شده از کتاب روزنه هایی از عالم غیب مولف حضرت آیت الله سید محسن خرازی میباشد و انتشار آن توسط مسجد مقدس جمکران.)

دلنوشته

 

نگاه کن به قلب من که سرخ از غرور توستنگاه کن به چشم من، به راه تا عبور توست.
نگاه کن به جان من، در انتظار جمعه ای ست
که وعده داده اند و گفته اند ظهور توست . . .

آه مي کشم تو را , با تمام انتظار

پر شکوفه کن مرا , اي کرامت بهار


در رهت به انتظار , صف به صف نشسته اند
کارواني از شهيد , کارواني از بهار

اي بهار مهربان , در مسير کاروان

گل بپاش و گل بپاش , گل بکار و گل بکار


بر سرم نمي کشي , دست مهر اگر , مکش
تشنه محبتند , لاله هاي داغ دار

دسته دسته گم شدند , مهره هاي بي نشان
تشنه تشنه سوختند , نخل هاي روزه دار

مي رسد بهار و من , بي شکوفه ام هنوز
آفتاب من , بتاب ! مهربان من , ببار...


دیدگاه اهل سنت درمورد امام مهدی (عج):

با توجه به روايات متعدد و معتبري كه از وجود مقدس پيامبر(ص) درباره ظهور امام مهدي(ع) صادر شده است، عموم مسلمانان ـ چه شيعه و چه اهل سنت ـ معتقد به ظهور آن بزرگوار هستند. حتي عموم اهل سنت همانند شيعه، ايشان را از فرزندان پيامبر و حضرت زهرا(س) مي‌دانند. البته تفاوت مهمي كه ميان شيعه و اهل تسنن است اينكه شيعه معتقد است: امام مهدي(ع) فرزند امام حسن عسكري(ع) است كه در سامرا به دنيا آمده است. اما اهل تسنن معتقد به ولادت ايشان نيستند، بلكه مي‌گويند در آخر الزمان به دنيا مي‌آيد.
ويژگي‌هاي حضرت مهدي(ع) نزد شيعه و اهل تسنن تقريباً يكي است. به عبارت ديگر زيبايي‌هاي دوران ظهور و سيماي جهان در زمان حكومت امام عصر(ع) نزد اهل تسنن مانند شيعه مي‌باشد و تفاوت اصلي در مسئله ولادت و لوازم غيبت مانند طول عمر، ديدار و حقيقت انتظار است.



حماسه 9 دی همراه دانلود...



لطفا برای دانلود و ... به ادامه مطلب مراجعه کنید.
ادامه نوشته

شناخت کوتاهی از امام


 

نام: محمّد.

 

پدر: امام حسن عسكرى(ع).

 

مادر: نرجس.

 

القاب: حجت ، خاتم ، صاحب الزّمان ، قائم ، منتظَر ، و از همه مشهورتر مهدى.

 

شكل: چون ستاره درخشان نورانى ، و داراى خالى سياه بر گونه راست .

 

زاد روز: شب نيمه شعبان 255 ، هنگام طلوع فجر.

 

زادگاه: شهر سامراء.

 

غيبت صغرى: از سنّ پنج سالگى به مدّت 69 سال.

 

ادامه نوشته

دلنوشته

 

به کعبه گفتم تو از خاکی منم از خاک چرا باید به دور تو بگردم

 

 
ندا آمد تو با پا آمدی باید بگردی برو با دل بیا تا من بگردم.

سلام

 دوستان عزیز

دلنوشته ای درباره ی امام زمان(عج)به خاطر دارید:

قسمت پست مطلب بزارید

ممنون میشم

 

اشعار امام زمان (عج)



:::: یا بقیه الله آجرک الله :::: اشعار امام زمان (عج) ::: یا صاحب الزمان ادرکنی ::::


اي آنکه در نگاهت حجمي زنور داري
کي از مسير کوچه قصد عبور داري؟

چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابي
اي آنکه در حجابت درياي نور داري

من غرق در گناهم، کي مي کني نگاهم؟
برعکس چشمهايم چشمي صبور داري

از پرده ها برون شد، سوز نهاني ما
کوک است ساز دلها، کي ميل شور داري؟

در خواب ديده بودم، يک شب فروغ رويت
کي در سراي چشمم، قصد ظهور داري؟

از ميان اشک ها خنديده مي آيد کسي
خواب بيداري ما را ديده مي آيد کسي

با ترنم با ترانه با سروش سبز آب
از گلوي بيشه خشکيده مي آيد کسي

مثل عطر تازه تک جنگل باران زده
در سلام بادها پيچيده مي آيد کسي

کهکشاني از پرستو در پناهش پرفشان
آسمان در آسمان کوچيده مي آيد کسي

خواب ديدم , خواب ديده در خيالي ديده اند
از شب ما روز را پرسيده مي آيد کسي

از فراقت به جواني همگي پير شديم
بي تو از وادي دنيا همگي سير شديم

بي خود از حادثه ي عشق تو ديوانه و مست
عاشق کوي تو گشتيم و زمين گير شديم

تا که وصفي ز کمان و خم ابروي تو رفت...
در پي ديدن رويت همگي تير شديم

از کمان خانه ي زلفت همه بالا رفتيم
در سراشيبي ابروت سرازير شديم

گو گدايان در اين خانه بيايند که ما
از گدايي به در تو همگي مير شديم

عاشقان همچو (( رها )) در گرو بند تو اند...
جمله در حلقه ي تو در غل و زنجير شديم

از انتظار خسته ام و يا دلم گرفته است؟
تو مدتي است رفته اي , بيا دلم گرفته است

نگاه سرد پنجره به کوچه خيره مانده بود
گمان کنم بداند او چرا دلم گرفته است

گذشتم از هزاره ها در امتداد دوري ات
به ذهن من نمي رسد کجا دلم گرفته است

به چشم خود نديده ام شکوه چهره ي تو را
شبي بيا به خواب من , بيا دلم گرفته است

جمعه یعنی....

     جمعه يعنى يك غــــــزل دلــواپســــــــــى

     جمعه يعنى گريه هــــاى بى كســــــــى

    جمعه يعنـــــــــى روح سبز انتظــــــــــار

     جمعه يعنى لحظه هاى بى قــــــــــرار

                                                 بى قـــــرار بــــى قـــراريـــــــــهاى آب

                                                 جمعه يعنــــــى انـــتـــــــظار آفـــــتاب

                                                 جمعه يعنى ندبـه اى در هجر دوست

                                                جمعه خود نـــــــدبه گر ديدار اوست

                            جمعه يعنى لالـــه ها دلخون شوند

                            از غـــــــم او بيدها مجنون شوند

                             جمعه يعنــــى يك كوير بى قرار

                            از عطش سـرخ و دلش در انتظار

انتظار قـــــطره اى بــــاران عشق

تا فرو شويد غم هجــــران عشـق

جمعه يعنى بغض بـــى رنگ غـزل

هـق هـق بارانــــى چنــــگ غـزل

                                                    زخمــه اى از جنــس غم بر تار دل

                                                    تا فرو شــويد غـــم هــــجران دل

                                                    جمعه يعنـــى روح ســـبز انتظار

                                                     جمعه يعنى لحظه هاى بى قرار

                               بى قـــــرار بـــــى قراريهــاى آب

                                جمعه يعنـــــــى انتظار آفتـــاب

                               لحظه لحــظه بوى ظهور مى آيد

عطر نــاب گــل حــــضور مى آيد

سبـــز مـــردى از قبيـــله عشق

ساده و سبز و صبـــور مى آيـــد


شاعر : ز. رزازى ، 23 ساله، بروجن

دلنوشته

                  کران شرق، کمان خطر کشید بیا!
                             کویر فتنه امان مرا برید، بیا!
در آسمان کبودم، کران سبزی باش
بیا که قامت این کهکشان خمید، بیا!
               خدای تیغ رهایی! چه حاجت آن که دهد
                   طلوع سبز ترا این فلک نوید؟ بیا!
فراخنای انا الحق! برای دیدن تو
به روی دار، سرم باز سرکشید بیا!
                 به خون نشست هزاران دل تماشایی
                        هزار دیده به یاد تو آرمید، بیا!

دلنوشته

         آه ازين چشم هاي بي لياقت

تو باشي و ما تو را نبينيم!؟

آه ازين دل بي لياقت

تو غريب باشي و ما را غم نباشد!؟

آه ازين همه بي غيرتي

تو « هل من ناصر » بگويي و ما  همه كر!؟


چند جمعه مانده تا لايق شدنمان ارباب؟

براي بيداريمان دعا مي خواني دلشكسته ي من؟

دلنوشته

                                      

                  درخت پير خانه ما
                                         سرك مي كشد از ديوار
                                        تا رصد كند
                       شايد...

                               نرگس
                                           گل كند

            غروب جمعه!

تصاویر زیباسازی ، كد موسیقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نویسان ، تصاویر یاهو ، پیچك دات نت www.pichak.net

ولادت با سعادت امام رضا(ع)برهمه ی دوستاران  امام تبریک و تهنیت عرض می کنم.

ولادت با سعادت امام رضا(ع)برهمه ی دوستاران  امام تبریک و تهنیت عرض می کنم.

شرح مختصری به زندگینامه آن حضرت:

ادامه نوشته

شعر امام زمان(عج)

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی  

                                 چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی

خـلـیـل آتـشـین سخن تبــر به دوش بت شـکن

                                 خدای ما دوباره سنگ وچوب شد نیامدی

برای مـا که خسـته ایم و دل شکسـته ایم نه

                                 ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی

تمـام طـول هـفـته را در انتظار جمعه ام

                                دوباره صبح ظهر نه غروب شد نیامدی

8شوال سالروز تخریب بقیع

يوم الهدم :

سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) و تمام شیعیان و شیفتگان زیارت آن قبور مطهر تسلیت عرض می کنم.


تا به حال نام يوم الهدم را شنيده ايد ؟ يوم الهدم يعني روز ويران کردن ...


ادامه نوشته

دلنوشته پراکنده برای امام زمان(عج)

گفتند درباره ي تو عاشقانه ننويسيم حيف است،

 كم است، براي تو آري ،

 اما براي من؟ عاشقانه هايم تنها براي توست،

براي تو كم است از تو سرودن، براي من اما همه چيز است.

اي تنها بهانه ي ماندن!

 اي تنها رابط ميان ما و آسمان!

 نيامدي اين جمعه هم پدر، نيامدي صاحبم، امامم، آقاي من، مولا ... نيامدي...

سروددددددده

روزی بر صفحه تقویم ها خواهند نوشت :

                                                                                            تعطیل ! روز ظهور مهدی آل محمد است ...

                                مهدی جان .

                          از هجر تو بی قرار بودن تابه کی

                            بازیچه روزگار بودن تابه کی

                               ترسم که چراغ عمر گردد خاموش

                               دور از تو به انتظار بودن تا به کی

تصویر

 

 

 

لطفا نظر دهید!!

تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com

تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com

تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com

دلنوِشته

به سوی ظهور

آمدنت را همه به انتظار نشسته اند.

تو را غایب نامیده اند، چون ظاهر نیستی نه اینکه حاضر نباشی.

غیبت به معنای حاضر نبودن ، تهمت ناروایی است که به تو زده اندو آنان که براین پندارند، فرق بین ظهور و حضور را نمی دانند، امدنت که در صبح انتظار به معنای ظهور است، نه حضور و دلشدگانت که در هر صبح وشام تو را می خوانند،ظهورت را از خدا می طلبند نه حضورت را ، وقتی ظاهر می شوی ، همه انگشت حیرت به دندان می گزند با تعجب می گویند که تورا پیش از این هم دیده اند و راست می گویند ، چرا که تو در میان مائی زیرا امام مائی ف جمعه که از راه می رسد ،صاحبدلان دل از دست می دهند و قد از کف می نهند و قافله دلهای بی قرار روی به قبله می کنند و امدنت را به انتظار می نشینند.

لطفا نظر دهید!!!!تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com

 تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com

 

پرسش و پاسخ

سوال : چرا نام امام زمان (عج) در قرآن نیامده است تا هیچ ابهامی در وجودش باقی نماند ؟

پاسخ :

 قرآن كریم برای معرفی شخصیتهای الهی از سه راه وارد می شود ، و در هر موردی طبق مصالحی از شیوه خاصی پیروی می كند. گاهی معرفی با اسم ، گاهی معرفی با عدد ، و گاهی نیز معرفی با صفت.

اگر نام حضرت مهدی علیه السلام در قرآن نیست ، ولی صفات و خصوصیات حكومت او در قرآن وارد شده است.

اصولا قرآن در معرفی افراد ، مصالح عالی را در نظر می گیرد . گاهی مصالح ایجاب می كند تنها به صفات افراد بپردازد ، چنان كه درباره حضرت مهدی علیه السلام جریان از این قرار است كه :

اولا: تشكیل چنین حكومتی ، در مواردی صریحا و در موارد دیگر به طور اشاره در قرآن وارد شده است. آیاتی كه در سوره توبه و صف از انتشار و گسترش اسلام در سطح جهانی نوید می دهد ، مانند : « تا آن را بر همه ادیان پیروز سازد » ، اشاره به تشكیل این حكومت است. زیرا مفسران گویند : مضمون این آیه را كه پیشگویی از گسترش فراگیر و همه جانبه اسلام در سطح جهان است ، هنوز تحقق نپذیرفته است.

از این گذشته ، در آیه ۱۰۶سوره انبیاء می فرماید : ما پس از ذكر در زبور نوشتیم كه بندگان شایسته من ، وارث زمین خواهند بود . آیه شریفه نوید می دهد كه صالحان ، وارثان زمین خواهند بود و حكومت جهان را به دست خواهند گرفت . و به اتفاق تاریخ بشر ، هنوز این وعده الهی تحقق نپذیرفته است.

ثانیا : اگر نام اصلی امام زمان علیه السلام را نبرده ، به خاطر مصلحتی است كه برای اهل فضل و درك مخفی نمی باشد ، زیرا به همان علت كه نام امام علی علیه السلام را نبرده ، نام آن حضرت را نیز ذكر ننموده است. اگر نام این پیشوایان گرامی را می برد ، كینه های دیرینه بدر و احد و حنین بار دیگر زنده می شد ، ولذا مطلب را به صورت كلی مطرح كرده و فرموده است : بندگان شایسته من ، وارث زمین خواهند بود. نام بردن از گذشتگان ، مانند لقمان و ذی القرنین ، قابل قیاس با افراد آینده نیست ، درباره گذشتگان ، حسد ها و كینه ها تحریك نمی گردد ، و افراد سود جو و شهرت طلب نمی توانند از آن سوء استفاده كنند ، ولی بردن نام آیندگان این محظور را دارد.

آیا شما فكر می كنید كه تنها ذكر نام ، دردی را دوا می كند ؟ آیا فكر می كنید كه اگر نام امام زمان علیه السلام در قرآن برده می شد ، امكان نداشت كه در طول تاریخ ، شیادان و افراد شهرت طلب آنان سوء استفاده نكنند ، یا افرادی روی غرض های خاط ، وجود او را انكار نمایند ؟ تجربه تاریخی نشان داده است كه اگر هم در قرآن صراحتا نام آن حضرت برده می شد ، باز در طول تاریخ ، شیادان و مدعیان دروغین مهدویت پیدا می شدند و نام خود را امام زمان و مهدی موعود می گذاشتند ، تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و از نام او و انتظار مردم استفاده نادرست كنند. مگر خدا نام پیامبر صلی الله علیه او آله وسلم را در انجیل نبرده است ؟ ولی گروههای مغرض ، از آن بهره برداری ناجوانمردانه كردند.

لطفا نظر دهيد!!!    تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com

بهار-بيست دات كام   تصاوير زيبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com

مهدی بیا!!!!

فرض کن حضرت مهدی(عج) به تو ظاهر گردد!!

 

ظاهرت هست چنانکه خجالت نکشی؟

 

                                                                           باطنت هست پسندیده ی صاحب نظری؟

 

  خانه ات لایق اوهست که مهمان گردد؟

 

  لقمه ات در خور او هست که نزدش ببری؟

 

     پول بی شبهه وسالم ز همه دار ابیت داری ان قدر که یک هدیه برایش بخری؟

 

                                         حاضری گوشی همراه تو را چک بکند؟

 

   باچنین شرط که در حافظه دستی  نبری!

 

                                                                              واقفی بر عمل خویش از دیگران!!

 

     می توان گفت تورا شیعه اثنا عشری؟؟؟

 

تعجیل در فرج اقا امام زمان (عج) صلوات

 

لطفا نظر دهید!!!  تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com

تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com

اثبات وجود امام زمان(عج)

سوال :دلیل و آیه ای بر وجود امام زمان علیه السلام وجود دارد؟

پاسخ قرآن کریم:

                    ۱- در سوره قدر خداوند می فرماید:

«تنزل الملائکه والروح فیها بإذن ربهم من کل أمر ». تنزل فعل مضارع است و دلالت بر استمرار می نماید. یعنی در هر سال، شب قدر ملائک و روح به زمین نزول می فرمایند. در دوران رسول الله صلی الله علیه وآله به شخص پیامبر نازل می شدند. و در هر عصری باید کسی هم شأن پیامبر باشد تا بر او نازل شوند. و الان تنها شخصی که هم شأن پیامبر صلی الله علیه وآله است امام زمان علیه السلام است.

2- خداوند در قرآن درباره مزد و اجر رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می فرماید:

                          «قل لا أسئلکم أجرا إلا الموده فی القربی ».

به دلیل عقلی، دادن اجر رسالت پیامبر در همه زمانها بر همه واجب است. پس چون مزد رسالت پیامبر «موده فی القربی» است پس باید «فی القربی»رسول الله صلی الله علیه وآله در هر عصری باشند تا مردم با مودت به ایشان اجر رسالت را بدهند. و «فی القربی» الان امام زمان علیه السلام می باشند.

لطفا نظر دهید!!  تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com

تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com

ولادت امام زمان (عج)

ولادت

 

ولادت حضرت مهدي صاحب الزمان ( عج ) در شب جمعه ، نيمه شعبان سال 255يا  256هجري بود پس از اينكه دو قرن و اندي از هجرت پيامبر ( ص ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادي ( ع ) و امام يازدهم حضرت عسكري ( ع ) رسيد ، كم كم در بين فرمانروايان و دستگاه حكومت جبار ، نگراني هايي پديد آمد . علت آن اخبار و احاديثي بود كه در آنها نقل شده بود :از امام حسن عسكري ( ع ) فرزندي  تولد خواهد يافت كه تخت و كاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد كرد و عدل و داد را جانشين ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود .

 در احاديثي كه بخصوص از پيغمبر ( ص ) رسيده بود ، اين مطلب زياد گفته شده و به گوش زمامداران رسيده بود   در اين زمان يعني هنگام تولد حضرت مهدي ( ع ) ، معتصم عباسي ، هشتمين خليفه عباسي   ، كه حكومتش از سال 218هجري آغاز شد ، سامرا ، شهر نوساخته را مركز حكومت عباسي  ِ قرار داد اين انديشه - كه ظهور مصلحي پايه هاي حكومت ستمكاران را متزلزل مي نمايد و بايد از تولد نوزادان جلوگيري كرد ، و حتي مادران بيگناه را كشت ، و يا قابله هايي را پنهاني به خانه ها فرستاد تا از زنان باردار خبر دهند - در تاريخ نظايري دارد .در زمان حضرت ابراهيم ( ع ) نمرود چنين كرد .

  در زمان حضرت موسي ( ع ) فرعون نيز به همين روش عمل نمود . ولي خدا نخواست . همواره ستمگران مي خواهند مشعل حق را خاموش كنند ، غافل از آنكه ، خداوند نور خود را تمام و كامل مي كند ، اگر چه كافران و ستمگران نخواهند در مورد نوزاد مبارك قدم حضرت امام حسن عسكري ( ع ) نيز داستان تاريخ به گونه اي   شگفت انگيز و معجزه آسا تكرار شد   امام دهم بيست سال - در شهر سامرا - تحت نظر و مراقبت بود ، و سپس امام يازدهم نيز در آنجا زير نظر و نگهباني حكومت به سر مي برد به هنگامي كه ولادت ، اين اختر تابناك ، حضرت مهدي ( ع ) ، نزديك گشت ، و خطر او در نظر جباران قوت گرفت ، در صدد بر آمدند تا از پديد آمدن اين نوزاد جلوگيري كنند ، و اگر پديد آمد و بدين جهان پاي  نهاد ، او را از ميان بردارند   بدين علت بود كه چگونگي احوال مهدي   ، دوران حمل و سپس تولد او ، همه و همه ، از مردم نهان داشته مي شد ، جز چند تن معدود از نزديكان ، يا شاگردان و اصحاب خاص امام حسن عسكري ( ع ) كسي او را نمي ديد .

 

 آنان نيز مهدي  را گاه بگاه مي ديدند ، نه هميشه و به صورت عادي.

 

لطفا نظر دهید!!  تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com

تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar22.com