loading...
در انتظار موعود....
montazr بازدید : 179 چهارشنبه 24 خرداد 1391 نظرات (0)
                         
آشنای با امام شهدا 
نام : حسین (سومین امام که به امر خداوند تعیین شده است (

کنیه :ابو عبداللّه

لقب : خامس آل عبا، سبط، شهید، وفى ، زکى
پدر : حضرت على بن ابى طالب (ع (
مادر: حضرت فاطمه (س (
تاریخ ولادت : شنبه سوم شعبان ، سال چهارمهجرى
مکان ولادت : مدینه
مدت عمر : 57 سال
علت شهادت : پس از روى کار آمدنیزید، امام که او را نالایق  میدانست تن به ذلت بیعت و سازش با او را نداد و براىافشاى او به فرمان خدا از مدینه به مکه و سپس به طرف کوفه و کربلا حرکت کردند وهمراه با یاران خود با لب تشنه توسط دشمنان اسلام شهید شدند.
قاتل : صالح بن وهبمزنى ، سنان بن انس و شمر بن ذى الجوشن ، (لعنت خدا بر آنها)
زمان شهادت : جمعهدهم محرم ، سال 61 هجرى
مکان شهادت و دفن : کربلا.

 

سال از دوران کودکى را در زمان حیات پر برکت رسول خدا (ص ) سپرى نمود. اوشجاعترین امت حضرت محمد (ص ) بود و شجاعت حضرت محمد (ص ) و حضرت على (ع ) در ایشانجمع بود.
خداوند در تربت ایشان شفا، و در داخل حرم امام حسین (ع ) استجابت دعارا قرار داده است . پیامبر (ص ) در حقش فرمود: احب اللّه مَن احب حسینا یعنى : خداوند دوست میدارد کسى را که حسین را دوست بدارد. پیامبر(ص ) در حق او و برادرگرامى اش امام حسن (ع ) فرمود: دو فرزند من حسن و حسین پیشوایان امت مى باشند خواهزمام امور به دست بگیرند و یا نگیرند.
پس از شهادت امام حسن (ع ) در سال 50 هجرى، امام حسین (ع ) عهده دار امر امامت گردید. معاویه پس از بیست سال حکومت ظالمانه وقتل و کشتار شیعیان به ویژه، در سال 60 هجرى مرد و بر خلاف قرارداد صلح با امامحسن(ع)، پسرش یزید را به جاى خود قرار داد. یزید فردى فاسد و شرابخوار و مخالف بااسلام بود. او علناً مقدسات اسلامى را زیر پا مى گذاشت و آشکارا شراب مى خورد. امامحسین علیه السلام از همان آغاز کار با او به مخالفت برخاست .
یزید نامه اى بهحاکم مدینه نوشت و به او دستور داد که از امام حسین (ع ) براى یزید بیعت بگیرد واگر حاضر نشد او را به قتل برساند. امام (ع ) که حاضر به بیعت کردن با یزید نبود باخانواده خود از مدینه به مکه رفتند. در این هنگام مردم کوفه که از مرگ معاویه باخبر شده بودند نامه هاى زیادى براى امام حسین (ع ) نوشتند و از او خواستند تا بهعراق و کوفه بیاید. امام حسین (ع ) نیز مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد. ابتداهزاران نفر از مردم کوفه با مسلم بن عقیل همراه شدند. اما با ورود عبیداللّه بنزیاد که از طرف یزید به حکومت کوفه گمارده شده بود و بسیار حیله گر و بى رحم بود،مردم کوفه فریب اقدامات او را خورده و پیمان شکنى کردند و مسلم را تنهاگذاشتند.
در نتیجه عبیداللّه ، مسلم بن عقیل را دستگیر نموده و به شهادت رسانید. هنگامى که در ابتدا مردم کوفه با مسلم بیعت کردند، مسلم نامه اى به امام حسین (ع ) نوشت و به ایشان اطلاع داد که به کوفه بیاید. امام حسین (ع ) با خانواده و یارانخود به طرف کوفه حرکت کرد و در نزدیکى کوفه بود که خبر پیمان شکنى مردم کوفه وشهادت مسلم را آوردند. عبیداللّه بن زیاد که با شهادت مسلم بر اوضاع کوفه تسلط پیداکرده بود حر بن یزید ریاحى را براى زیر نظر گرفتن امام حسین (ع ) و همراهانشفرستاد. و سپس عمر بن سعد را با سى هزار نفر به کربلا اعزام نمود. او به عمر بن سعدوعده داده بود که اگر امام حسین (ع ) را به شهادت برساند او را حاکم رى خواهدکرد.
عمر بن سعد که به طمع حکومت رى به کربلا آمده بود از هیچ ستمى فروگذارنکرد. دستور داد امام حسین (ع ) و یارانش را محاصره کنند و آب را بر روى آنانببندند. یاران امام حسین (ع ) که از شجاع ترین افراد بودند روز دهم محرم (عاشورا) در حالى که بیش از 72 تن نبودند یکى پس از دیگرى در دفاع از امام زمان خود یعنىامام حسین (ع ) با عزت و آزادگى به شهادت رسیدند. حر بن یزید ریاحى نیز که ستمگرىسپاه عمر سعد و حقانیت امام حسین (ع ) را مشاهده کرد به سپاه امام پیوست و به شهادترسید.
واقعه کربلا گرچه از نظر زمان کوتاه بود و تنها یکروز از صبح تا عصر بهطول انجامید اما لحظه لحظه آن درس شهامت و ایثار و فدا کارى ، ایمان و اعتقاد واخلاص بود. واقعه کربلا دانشگاهى است که از طفل شیرخوار تا پیرمرد محاسن سفیدش بهبشریت درس آزادگى مى آموزد. خون هاى مطهر امام حسین (ع ) و یارانش به اسلام حیاتتازه بخشید و زمینه سرنگون شدن دودمان فاسد اموى را فراهم آورد.
امام حسین علیهالسلام روز دهم محرم سال 61 هجرى ، در سن 57 سالگى در کربلا به شهادت رسید. مرقدایشان و برادر فداکارش اباالفضل و فرزندان و یارانش در شهر کربلا در عراق قراردارد

http://www.google.com/search?q=%DB%8C%D8%A7+%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86&hl=fa&client=firefox-a&hs=5SV&rls=org.mozilla:fa:official&channel=np&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=R6nYT7ynKcn5sgb33d3wDw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CEkQ_AUoAQ&biw=1197&bih=694#

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این وبلاگ یه وبلاگ جامع از مطالب مذهبی میباشد.اميدوارم لحظات خوبي در اين وبلاگ داشته باشيد .اين وبلاگ با نظرات شما اپديت خواهد شد. در صورت خرابی لینکها آن را به مدیر سایت گزارش دهید.دوستان عزیز نظرات وپیشنهادات شما در رسیدن به اهداف این وبلاگ به ما کمک میکند.وبا حظور گرم خویش در این وبلاگ فضای آن را هر چه بیشتر معنوی منتظری سازید.با تشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    امکانات و مطالب این وبلاگ به نظر شما چگونه میباشد؟؟
    مطالب داغ

    مختار نامه نرم افزار موبایل  دانلود نرم افزار ق‍ي‍ام‌ م‍خ‍ت‍ار ث‍ق‍ف‍ي‌ (م‍خ‍ت‍ارن‍ام‍ه‌) برای موبایل دانلود نرم افزار ق‍ی‍ام‌ م‍خ‍ت‍ار ث‍ق‍ف‍ی‌ (م‍خ‍ت‍ارن‍ام‍ه‌)

     quranramazan 

    دانلود iRamazan – نرم افزار موبایل ویژه ماه مبارک رمضان




    ارتباطات...
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 450
  • بازدید کلی : 15,827
  • کدهای اختصاصی
    .